Het is nu vr 13 dec, 2019 22:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 18:51 pm 

mooie airbrush ben benieuwd naar jou ervaringen wbt deze airbrush

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 22 dec, 2009 18:21 pm 

paasche zat ik eerst ook aan te denken
mooi uiterlijk en de verf cup gegrafeerd.... niks van te zeggen
en toen ik de prijs zag heb ik het toch maar niet gedaan
die vond ik erg aan de lage kant (niet dat ik geld te veel heb integendeel)
maar heb ontertussen wel geleerd met brushen dat goedkoop duurkoop is en geen ervaring had/heb met paasche

heb toen toch maar de vertrouwde iwata aangeschaft

ik werk zelf nu met 2 spuitjes van Iwata
Iwata HP-C Classic
Iwata Eclipse HP-CS

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 8:32 am 

Twan, ik wilde me het eerste tot jou als topicstarter richten maar uiteraard is dit voor iedereen die belangstelling heeft, bestemd.
Zou het misschien mogelijk zijn om op een of andere manier een "objectief vergelijkende lijst" te maken van de, over het algemeen, verkrijgbare en gebruikte spuiten? (of misschien is er een dergelijke vergelijking zelfs al?)

Je kent het wel; zo'n lijstje met vinkjes voor eigenschappen, naalddiktes, richtprijzen , kwaliteit, beschikbare reserveonderdelen, gebruiksgemak (schoonmaken), beschikbaarheid in de Benelux, enz.
Uiteraard ontkom je er niet aan dat een aantal zaken subjectieve begrippen zullen zijn.

Het lijkt me een prima middel om dan te kunnen bepalen welk pistool het beste voor welk doel gebruikt kan worden en wat je dat dan bij aanschaf gaat kosten en voorkomt tevens een hoop dubbele vragen van beginners (en gevorderden)... :roll:

groeten, sjors

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 11:38 am 
Moderator
Moderator

Iwan schreef:
maar heb ontertussen wel geleerd met brushen dat goedkoop duurkoop is en geen ervaring had/heb met paasche

Iwata HP-C Classic
Iwata Eclipse HP-CS

Paasche slecht omdat goedkoop is???
Paasche is mede één van de grondleggers van de airbrush al sinds 1904.
Ze zijn idd goedkoper dan Iwata,
maar ja, alles is goedkoper dan Iwata, dus zijn al de andere airbrushes allemaal bucht dan?
Ik spuit nu al sinds 3jaar met mijn paasche, zowel acrylics, waterverven, uro's, de hele mikmak
en ben zeer tevreden over deze airbrush.
Mijn leraar van avondschool spuit zelfs al meer dan 20jaar met paasche en
op die 20jaar nog maar 2keer zijn nozzle moeten vervangen,
en dan was het nog door zijn eigen schuld....

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 12:29 pm 

Citaat:

Hoi Danny, ik snap je reactie maar er staat ook niet echt dat Paasche slecht gevonden wordt , hoewel je dat uit de zin wel zou kunnen opmaken. Paasche is natuurlijk een zeer gerenommeerd merk!
Onlangs hoorde ik ook negatieve geluiden over DeVilbiss terwijl dat van hetzelfde caliber (zowel betreft prestatie en zelfs nog ouder;1888) is als Paasche.

Mijn DeVilbissspuiten zijn al oudjes van tussen de 25 en 30 jaar en werken nog prima en ik hoop dat ik dat over m'n "nieuwe" Japanner over dertig jaar ook nog kan zeggen... :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 12:51 pm 
Moderator
Moderator

sjors schreef:
Twan, ik wilde me het eerste tot jou als topicstarter richten maar uiteraard is dit voor iedereen die belangstelling heeft, bestemd.
Zou het misschien mogelijk zijn om op een of andere manier een "objectief vergelijkende lijst" te maken van de, over het algemeen, verkrijgbare en gebruikte spuiten? (of misschien is er een dergelijke vergelijking zelfs al?)

Je kent het wel; zo'n lijstje met vinkjes voor eigenschappen, naalddiktes, richtprijzen , kwaliteit, beschikbare reserveonderdelen, gebruiksgemak (schoonmaken), beschikbaarheid in de Benelux, enz.
Uiteraard ontkom je er niet aan dat een aantal zaken subjectieve begrippen zullen zijn.

Het lijkt me een prima middel om dan te kunnen bepalen welk pistool het beste voor welk doel gebruikt kan worden en wat je dat dan bij aanschaf gaat kosten en voorkomt tevens een hoop dubbele vragen van beginners (en gevorderden)... :roll:

groeten, sjors

zou misschien wel makkelijk zijn, maar is een heel werk denk ik om dat te maken, en ik heb niet elk merk in mn hand gehad.
Ook om geen kwaad bloed te zetten lijkt het me niet aan te raden om merken en leveranciers naast elkaar
te zetten, al dan niet met prijzen.
Er zwerven hier ook comerciële forumleden rond die hun boterham verdienen met de verkoop van airbrush spuiten.

Ik heb al eens veel moeite gedaan om op verzoek een airbrush spuit uitgebreid te testen en een verslag op de fora te zetten.
Na een paar dagen werd dit van het forum af geknikkerd, omdat iemand zich hier niet in kon vinden.

De test heb ik onafhankelijk gedaan en gepost, maar de reacties die erna kwamen gingen niet meer over mijn test maar over andere merken, leveranciers etc...........

Maar ik denk dat in deze topic al veel informatie staat, waar veel nieuwelingen wat mee kunnen.

Is de info niet voldoende..........................................

Rosmalen is dan het antwoord.......................

grtz Twan

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 14:00 pm 

Citaat:
Ook om geen kwaad bloed te zetten lijkt het me niet aan te raden om merken en leveranciers naast elkaar
te zetten, al dan niet met prijzen.
Er zwerven hier ook comerciële forumleden rond die hun boterham verdienen met de verkoop van airbrush spuiten.

Tja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat er door een lijstje "mot" ontstaat op het forum! :wink:]

( en ik probeer in ieder geval langs te komen! :D )

Laatst bijgewerkt door sjors op wo 23 dec, 2009 21:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 16:36 pm 

renegade schreef:
Iwan schreef:

Iwata HP-C Classic
Iwata Eclipse HP-CS

Paasche is mede één van de grondleggers van de airbrush al sinds 1904.
Ze zijn idd goedkoper dan Iwata,
maar ja, alles is goedkoper dan Iwata, dus zijn al de andere airbrushes allemaal bucht dan?
Ik spuit nu al sinds 3jaar met mijn paasche, zowel acrylics, waterverven, uro's, de hele mikmak
en ben zeer tevreden over deze airbrush.
Mijn leraar van avondschool spuit zelfs al meer dan 20jaar met paasche en
op die 20jaar nog maar 2keer zijn nozzle moeten vervangen,
en dan was het nog door zijn eigen schuld....

volgende keer beter lezen....
ik heb geen slecht woord over paasche geschreven
wel heb ik geschreven dat ik er geen ervaring mee heb en de gok niet durfde te wagen
omdat ik er geen ervaring mee heb
dus ik zeg niet dat het slecht spul is...............

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 16:56 pm 

Ik snap de verwarring wel...
Citaat:
...en toen ik de prijs zag heb ik het toch maar niet gedaan
maar heb ondertussen wel geleerd met brushen dat goedkoop duurkoop is ...

daarmee wordt natuurlijk wel het een en ander gesuggereerd en is het niet alleen maar een kwestie van verkeerd lezen, echter; zoals ik al eerder aangaf, je schrijft inderdaad nergens dat Paasche niet goed is... :|

Daarbij, en dat is even iets in het algemeen, de bottom-line blijft: "je kan nog zo'n dure camera kopen maar dat wil niet zeggen dat je ook goede foto's gaat maken..." en dat geldt ook voor airbrushen; goed materiaal helpt maar uiteindelijk wordt het eindresultaat bepaalt door de man of vrouw die de spuit vast heeft!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 18:41 pm 

Als je een duurdere camera hebt, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen. Voor airbrush hoef je ook niet de duurste te hebben, maar de meeste ver onder de 100 euro zijn kwalitatief vaak toch minder als daarboven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2009 20:49 pm 

Citaat:
Als je een duurdere camera hebt, dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen. Voor airbrush hoef je ook niet de duurste te hebben, maar de meeste ver onder de 100 euro zijn kwalitatief vaak toch minder als daarboven.

Ik zal even uitleggen wat ik bedoel: niet de camera maakt de foto maar de man of vrouw die hem vast heeft! Hetzelfde zie je gebeuren met airbrushen. De kwaliteit van de apparatuur is weliswaar medebepalend maar heeft vaak een beperktere invloed op het eindproduct dan dat er in de eerste instantie gedacht wordt...

Misschien is dit off-topic maar er zullen altijd mensen zijn die oneindig veel betere resultaten zullen bereiken met een spuitje van 20 Euro dan anderen met de duurste super-apparatuur; puur en alleen omdat ze een techniek beheersen.

Uiteraard is het niet verstandig om baggerapparatuur te gebruiken omdat de lol er dan snel vanaf kan gaan doordat bijvoorbeeld z'n spuit vaker uit elkaar ligt dan dat ie gebruikt kan worden. Echter als iemand de essentie van tekenen totaal niet begrijpt, zal z'n airbrushniveau toch zeer laag blijven...
Het spuiten van een schedel door middel van een aangeschaft plastic malletje zal ongetwijfeld leuk zijn maar als het daarbij blijft, heeft het (mijn inziens) eigenlijk weinig te maken met airbrushwerk .
Je kan spuiten zoveel je wilt; als je geen hout begrijpt van zaken als perspectief, schaduwval, kleurenleer, anatomie of verhoudingen en ook niet bereid bent je daar in te verdiepen, zal het nooit iets acceptabels worden. Je kan immers geen huis bouwen als er geen fundament aanwezig is, wat voor perfect gereedschap je ook hebt... en het maakt ook niet uit of je portretten maakt of dat je je met special-paint bezig wil houden.

Daarom heb ik ook zo'n moeite met slogans als:" iedereen kan airbrushen!" want dat is gewoon niet zo... (maar uiteraard helpt het wel een cursus vol te krijgen :twisted: ) Iedereen moet, hoe dan ook, gestimuleerd worden maar ik ben eerlijk genoeg om direct toe te geven dat, toen ik gevraagd werd tekenles te geven, er al snel achter kwam dat helaas sommige mensen op dat vlak eenvoudigweg niets bij te brengen valt...

(Ik persoonlijk heb in een ver verleden m'n tijd doorgebracht op een kunstacademie waar ik onder andere moest modeltekenen (eerst skelet, toen spieren, toen huid, vervolgens kleding); ik vond dat, eerlijk gezegd, strontvervelend, nu begrijp ik wat ik daar geleerd heb en vooral waarom het zo opgebouwd werd...)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2010 10:44 am 

Voor de beginners: Koop geen B*** B*** en andere goedkope spuitjes. Het is verleidelijk qua prijs maar je krijgt er zeker spijt van.

Ai....te laat, ik ben er mee begonnen, een half jaar geleden met een goedkoop setje van macaja (Sunny spray). Alleen maar om te zien of ik het wat vond. Zoals eerder gezegd, ik ben impulsief. Daarna naar de black-bull gegaan. Heb er nog geen spijt van, kan er de basis redelijk mee doe. Heb natuurlijk geen referentiekader en zal bij de beter merken zeker verschil zien en voelen. Voorlopig hou ik het even bij deze budget spuiten totdat de financien er weer zijn. Ben namelijk ook motor rijder/knutselaar, en heb een gezin :? .

Groet, Mike

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 14:44 pm 

Ik heb, naar aanleiding van mijn airbrush leraar, een Iwata HP-C plus aangeschaft. Deze spuit heb ik al 2,5 jaar en ik heb er nog steeds plezier van. Wil binnenkort een keer gaan kijken of ik een dunnere naald met nozzle kan halen voor het mooiere detail werk.

Groeten Michel

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 7:16 am 

ben begonnen met een ravell pro setje, daarna een ravell 360 wat oorspronkelijk badger is.
verder zit er de H&S evolution 2in1 fpc, colani en infinity in mijn collectie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 10:25 am 

hallo Astrid,

ik denk dat ik je spuit heb gevonden in een oud airbrushboek.
dat boek is van 1979 en ik denk dat het een sata decorating gun is.

groetjes,
bianca

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur