Het is nu za 07 dec, 2019 10:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: autolak op acryl
BerichtGeplaatst: do 28 jul, 2011 20:05 pm 

Hallo ,ik heb aan iedereen een vraagje, ik spuit met acryl, kan ik met gewoon lak op thinnerbasis over de acryl?

Profiel  

Berichttitel: Re: autolak op acryl
BerichtGeplaatst: vr 29 jul, 2011 9:49 am 

hoi,

normaal mag dit geen probleem geven.
maar je kan voor de zekerheid even een test doen op iets anders, moest het mislukken is niet je werkstuk waar je zo aan gewerkt hebt naar de vaantjes.

groetjes jessie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 jul, 2011 10:08 am 

willow schreef:
Hallo ,ik heb aan iedereen een vraagje, ik spuit met acryl, kan ik met gewoon lak op thinnerbasis over de acryl?

Dank je wel jessie,maar ik vind het best eng als je indd op je werk een lak spuit wat compleet je werk verwoest pffff hihi ,maar bedankt voor je tip,wat gebruik jij als ik zo brutaal mag zijn?

WilloW

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 jul, 2011 12:54 pm 

hoi,

de airbrush zet ik altijd in golden verf, heb al een deur en een kofferdeksel laten aflakken bij de carrosier en gaf geen problemen.
werken die ik maak die gewoon binnen komen hangen werk ik af met vernis van motip uit spuitbus (werkt makkelijk).
ben nu bezig aan brandblussers, hier ga ik wel 2K vernis van DuPont halen aanbevolen door carrosier, die hebben een type dat super hard word en heel krasbestendig is.

groetjes jessie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 jul, 2011 14:53 pm 

jebs schreef:
hoi,

de airbrush zet ik altijd in golden verf, heb al een deur en een kofferdeksel laten aflakken bij de carrosier en gaf geen problemen.
werken die ik maak die gewoon binnen komen hangen werk ik af met vernis van motip uit spuitbus (werkt makkelijk).
ben nu bezig aan brandblussers, hier ga ik wel 2K vernis van DuPont halen aanbevolen door carrosier, die hebben een type dat super hard word en heel krasbestendig is.

groetjes jessie

en mag ik dan vragen wat de prijs van die lak is? Ben namelijk een wandelstok aan het airbrushen maar dat is zo'n opvouwbare dus moet ik opletten voor krassen

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 29 jul, 2011 20:49 pm 

hoi,

welk type dat is kan ik je spijtig genoeg nog niet meedelen. ben hem zelf nog niet gaan halen.
volgende week woensdag ga ik de vernis halen en dan laat ik het je weten. maar als je een verdeler hebt die DuPont lakken verkoopt die weet dat wel, kan je wel alleen vinden bij verdelers van autolakken niet bij een gewone huis tuin en keuken verfwinkel

groetjes jessie

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2011 20:10 pm 

Je hebt ook 2k blanke lak spuitbussen, kosten rond de 20 euro. Moet je wel in 1x opspuiten dus aan de andere kant zonde van de lak bij een wandelstok. Ik heb van spraymax wel de 1k blanke lak spuitbus gebruikt en daar een telefoonfrontje mee afgelakt. Duurt wel enkele weken voordat het goed uitgehard is maar daarna kan het ook wel tegen een stootje. Voordeel is dat je deze spuitbus niet in een keer hoeft op te maken, zit namelijk geen verharder bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2011 11:48 am 

hoi,

ben de blanke lak van dupont gaan halen is type 3300S productive scratch clear met daar een activator bij alletwee in potten van 1 liter koste samen wel 144€ zonder btw. is niet goedkoop maar moet wel super zijn en als je de potten goed afsluit zouden ze 4 jaar meegaan dus tegen die tijd heb ik ze wel opgekregen denk ik.

groetjes jessie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2011 12:17 pm 

jebs schreef:
hoi,

ben de blanke lak van dupont gaan halen is type 3300S productive scratch clear met daar een activator bij alletwee in potten van 1 liter koste samen wel 144€ zonder btw. is niet goedkoop maar moet wel super zijn en als je de potten goed afsluit zouden ze 4 jaar meegaan dus tegen die tijd heb ik ze wel opgekregen denk ik.

groetjes jessie

Is inderdaad erg duur, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken,een spuitbus moet je helemaal opmaken en de bussen zijn beter te doseren,dus uiteindelijk ben je iets beter af. Nogmaals bedankt hoor.

Groetjes WilloW

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 aug, 2011 19:19 pm 

Is wel erg prijzig die dupont, je hebt 2k blanke lakken die goed zijn maar wat gunstiger geprijst. Rond de 60 euro voor liter lak plus verharder. Ik snap best dat die lak krasvaster zal zijn, maar voor een brandblusser is een 'normale' aflak voldoende. Ik weet bijna zeker dat 99/100 auto's die uit de fabriek rollen geen blanke lak laag van die prijscategorie erop hebben.

Even als voorbeeld deze site gegoogled, staan prijzen op. http://www.e-coatings.nl/epages/6194260 ... Categories

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2011 13:34 pm 

hoi,

de gewone lak is beter van prijs dit is inderdaad de duurste (ook omdat je hem maar in een liter koopt).
wou gewoon zeker zijn dat als je de brandblusser veel uit de houder haalt hij echt wel mooi blijft.
en DuPont is wel een duur merk (ook weer om zijn naam) maar is wel heel goed de meeste spuiters waar ik mee gesproken heb werken hiermee.

had het er voor over met de hoop dat alles mooi blijft (na al het werk dat je erin steekt) het kan goed zijn dat ik voor andere dingen ook andere vernis ga gebruiken hoor hangt er gewoon vanaf wat het is.

groetjes jessie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur