Het is nu vr 13 dec, 2019 23:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 17:33 pm 

Dit is een graffiti verf dus ondanks dat het op waterbasis is kun je het op een muur spuiten en hoef je deze niet verder af te lakken. Alle kleuren zijn dekkend, en ook moeilijk transperant te krijgen. Het grote voordeel is dat je de kleuren rechtstreeks op een zwarte ondergrond kunt spuiten. Verder is de verf te verdunnen met water en met het airbrushmedium van Schmincke. Ook kun je de kleuren van Schmincke in combinatie met Molotov gebruiken. Verder zijn er stiften in dezelfde kleuren te krijgen die je met de verf kunt navullen. De verf is dik van zichzelf met ontzettend veel pigment, je kunt deze dus heeeeeeeeeeeeel ver verdunnen en dan nog behoudt hij zijn kleur. En ondanks de dikte, weinig tot geen tipdry. Sommige kleuren zijn wel erg fel, tot verblindend aan toe.

Afgelopen zaterdag even getest maar zoals je hierboven kon lezen ben ik ervan overtuigt, dit is een geweldige verf. Binnenkort toch maar eens een complete set kopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2009 20:23 pm 

Vroeger ook wat geklooid met graffiti, dus het merk zegt me wel wat ja. Ik zie trouwens ook wel leuke toepassingen met de stiften in custom paint. Tenminste als ze niet al te dik zijn, tegen UV-licht kunnen en overlakbaar zijn.

Waar is dit te krijgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2009 0:56 am 

Het is een gloednieuwe verf te verkrijgen bij www.graffitishop.eu
Ik heb deze bij JP geprobeerd en ga nu de eerste flessen bestellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 9:17 am 
Moderator
Moderator

Lion heeft ze ook, heb op de beurs een setje verf gekocht van hem.
Ik hoop dat het goede verf is, heb de basiskleuren gelijk allemaal gekocht.
Jammer dat hij niet meer soorten stiften bij had.( voor mijn portemonee was dat beter)

Is weer een hele investering, maar deze verf is in verhouding goedkoop.
De flessen zijn 180ml voor €16.95

PS. het is molotow (als je molotov googled kom je op flesjes benzine uit lol :wink: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 18:16 pm 

Hey Twan,

Welke stiften wilde je nog hebben?
Ik hoor wel hoe het bevalt de stiften bevallen mij goed.

Grt Lion

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2010 10:34 am 

Je hebt helemaal gelijk twan, gelijk maar even rechtgezet. Ik ga binnenkort maar weer wat flesjes bestellen. Misschien dit keer de stiften ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2010 21:52 pm 
Moderator
Moderator

ik heb deze verf even geprobeerd onverdund en spuit goed, en hecht ook prima.
De hechting is zo goed dat ik moeite had om m'n spuit schoon te krijgen, dat spul hecht zelfs aan mn
airbrush.
Waarmee kan ik het beste m'n AB doorspuiten zodat ik zeker weet dat er geen verf achter is gebleven?

@ Lion, ik moet even een boodschappenlijstje op maken samen met JvH dan laat ik het je weten.

grtz Twan

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 7:24 am 

Geen idee, ik gooi mijn airbrush in de ultrasoon. Ik heb gelezen dat deze verf te verdunnen is met water en aceton. Maar of je aceton door je spuit moet gooien???

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 8:19 am 
Moderator
Moderator

recordboy schreef:
Geen idee, ik gooi mijn airbrush in de ultrasoon. Ik heb gelezen dat deze verf te verdunnen is met water en aceton. Maar of je aceton door je spuit moet gooien???

toch niet als je ff van kleur wisselt?
het zit dan gewoon aan mn verfkupje geplakt, krijg ik er met water of ABreiniger niet af

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 13:45 pm 

Gewoon schoon maken met aceton of thinner, doe ik al jaren met Hok geen probleem voor me airbrush.

Ik hoor het wel Twan,

grt Lion

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 15:58 pm 

bij mij plakt hij nu ook weer niet zo erg aan mijn cupje, maar meestal verdun ik het met golden medium of water. Ik vindt het dan toch beter vloeien.

Maar ben er zo tevreden over dat ik net een hele set bij Lion heb besteld met stiften en extra tips :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 18:00 pm 
Moderator
Moderator

Lion-Art schreef:
Gewoon schoon maken met aceton of thinner, doe ik al jaren met Hok geen probleem voor me airbrush.

Ik hoor het wel Twan,

grt Lion

Ok thanks, ik dacht ff dat aceton agresiever was als thinner, en durfde dat niet door mn oude HP-C te blazen.
zit nog een rubber pakking in geloof ik, maar ik heb eigenlijk nooit geen probleem met thinner in dat pistooltje gehad.

grtz

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 19:13 pm 

Zolang het rubber opgesloten zit dan kan er gewoon thinner doorheen de Micron heeft ook nog een rubber in de body zitten deze heb ik nog nooit hoeven te vervangen.
Als je hem maar niet uitelkaar en dan thinner er in stopt dan zit het rubber niet meer opgesloten en dan gaat die wel kapot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 19:50 pm 
Moderator
Moderator

Nog één vraagje Lion.

de stiften, ik heb gisteren de 127 geprobeerd, na gebruik de dop erop en ook zelfs het oranje plakbandje
terug erop geplakt en vandaag kan ik hem al niet meer gebruiken, is de punt uitgehard volgens mij.
zijn deze maar voor éénmalig gebruik of doe ik iets fout?

grtz

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan, 2010 21:52 pm 

Hey Twan,
Ik heb het nog niet gehad tapeje doe ik niet meer terug dat is enkel een seal voor dat die ongebruikt is.
Ze zijn zeker niet voor éénmalig gebruik ik gebruik zwart al een tijdje elke keer de dop erop als ik hem niet gebruikt en werkt nog steeds.
Maar wat ze als tip geven bij Molotow is een klein stukje tissue met wat aceton er op in de dop te laten zitten tegen het uitdrogen.
Je kan de tip weer zacht maken op een wattenstaafje wat aceton te doen en op de tip.
Even met de stift schudden en de tip een paar keer indrukken op een papiertje dan moet het weer goed zijn.

mzzl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur