Het is nu zo 16 dec, 2018 21:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 17:58 pm 

Hey, ik heb een vraagje. Ik ben pas begonnen met airbrushen en ik heb de volgende set gekocht: Afbeelding. Ik ben er echt tevreden over, en oefen elke dag mijn lijntjes. Maar ik moet mijn motor (eigenlijk brommer, maar ziet eruit als een motor, dus dezelfde kappen) overgespoten hebben. Nu heb ik al een beetje geoefend, en ik wou hem gewoon in een simpele kleur wit overspuiten. Eigen metallic maar dat laad ik maar achterwege vanwege weinig ervaring. Zou dat kunnen met deze compressor en mijn airbrush? Hij heeft nu nozzle 0.4 mm, maar er is vast een grotere naald te koop. Of moet ik echt een aflakpistool voor dit soort werk hebben? Voor de colani zijn ook grotere bekers te koop, dus dat is ook geen probleem. Volgensmij als je in een keer de trekker helemaal naar achteren haalt heb je een gewoon pistool toch? sorry voor de domme vragen, maar ik ben nou eenmaal een beginner.

Alvast bedankt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jun, 2009 20:33 pm 

Hoi Rabin,

Er bestaan geen domme vragen. Dus bij deze je antwoord. Ik zou een aflakpistool gebruiken om je kappen in 1 kleur te spuiten en dit airbrushpistool om mooie airbrushtekeningen te maken. Als je gaat proberen om met een 0.4mm als beginner een overal even dekkend en niet vlekkerig vlak te spuiten dan gaat dat snel mis.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jun, 2009 15:57 pm 

Ik zou gezien je ervaring gewoon Motip bussen kopen.
Ook Metallic kleuren.

Gewoon spuiten, airbrushen en aflakken met Motip lak.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2009 23:01 pm 

Hey, nee dan krijg je echt een lelijk resultaat met spuitbussen. ik ga ook niet airbrushen op de kappen, ik wil ze gewoon overspuiten... Maar wat heb ik daar voor nodig, deze airbrush, of echt een aflakpistool....

Groeten,

Ruben

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 16:05 pm 

net als wat recordboy zegt

als je de verftoevoer helemaal open zet heb je redelijk groot bereik, maar in verhouding met zo'n aflakpistool niet het zal dus waarschijnlijk vlekkerig worden en niet egaal. Ik denk niet dat dit zal gaan lukken op scooter/brommer kappen. Ik raad je dan zo'n aflakpistool aan, als je het niet met spuitbussen wilt proberen.
Btw: met spuitbussen kun je ook mooi legaal spuiten, maar natuurlijk altijd minder als met een aflakpistool.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 18:21 pm 

Rabin schreef:
Hey, nee dan krijg je echt een lelijk resultaat met spuitbussen. ik ga ook niet airbrushen op de kappen, ik wil ze gewoon overspuiten... Maar wat heb ik daar voor nodig, deze airbrush, of echt een aflakpistool....

Een lelijk resultaat met spuitbussen? Als je lelijk spuit met een aflakpistool krijg je ook een lelijk resultaat :lol:
Spuitbussen is prima te doen.

Ik denk trouwens dat het met een aflakpistool ook niet zo even te leren en direct perfect te spuiten is..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 jun, 2009 18:38 pm 

het zal kunnen met spuitbussen wrom niet ?ikgebruik ze ook als
ondergrond voor test panelen die ik gebruik om te oefenen ,met de airbrush,maar persoonlijk zou ik de minijet gebruiken . :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2009 20:45 pm 

Hey, oke ik zal dan spuitbussen gebruiken. Ik wil hem gewoon wit maken, dus misschien spuitbussen van de action gebruiken.... Zij hebben de grondverf, witte lak, en nog blanke lak. En het kost bijna niks daar.... Iemand ervaring met deze spuitbussen? en heb ik ook nog speciale grondlak nodig die ik als eerste moet spuiten, hechtgrond voor plastic? Iemand zei dat als je rustig aandoet met spuitbusse, steeds dunne laagjes spuit, dat je dan een net zo mooi resultaat als comprssor+spuit kunt krijgen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2009 21:19 pm 

Action bussen absoluut nooit aan beginnen.

Zie mijn post over lak die breekt als modder..
Ben overgestapt op Motip, wel duurder maar dan heb je ook wat.
Van de prijs word je blij, tot je weer alles kan afschuren en alsnog over gaat naar Motip of DupliColor.

Zelf heb ik recent nog bussen gekocht bij easyparts.nl
vrij vlot geleverd en voor een fatsoenlijke prijs
Grijze Primer 5,-
Zwart 5,-
Glans kleuren 6,-
Blanke Lak 5,-

Inderdaad bij spuitbussen kun je een netjes resultaat krijgen met dunne laagjes, let alleen wel op dat je bij het aflakken meerdere lagen moet doen dan bij een compressor + spuit aangezien de lak uit een bus dunner is.

Ik durf alleen niet te zeggen of kunststof primer aan te raden is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2009 21:27 pm 

oke. maar ik heb ook een Spuitpistool gevonden die redelijk is voor 35 euro. Alleen kan ik die wel gebruiken op mijn kleinie compressortje die 23 l/per minuut levert. want hier staat dat dat pistool 125 l per minuut nodig heeft....Dan zou ik uiteindelijk nog wel voordelig uitzijn, of gaat dat spuiten met pistool niet lukken de eerste keer? In dat geval besluit ik definitief spuitbus te gebruiken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2009 21:49 pm 

Een spuitpistool met grotere nozzel is kansloos te noemen op dat compressortje. De beste optie is dan inderdaad met spuitbussen. Met motip heb ik weinig ervaring. Bij mijn autolakkenwinkel hebben ze ook spuitbussen van het merk Spraymax. Voordat ik compressor en spuitpistolen had, deed ik daar wel eens wat mee en dat werkte prima. Je heb verschillende primers, spuitplamuur, verschillende kleuren (maar kon ik daar ook laten mixen), je hebt zelfs 2k blanke lak. Nadeel is dat dat spul allemaal stervensduur is en dat het eindresultaat vaak wel goed is maar niet professioneel. De blanke lak spiegelglad en zonder stof krijgen is vaak het grootste probleem als je de juiste spullen niet hebt. Je kan dus ook een spuiter af laten lakken of ergens een beun zoeken.

grts Dennis

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 21:20 pm 

Wat mij trouwens opvalt,
ik spuit nu Motip in een schuurtje waar snachts de honden slapen (lees een haar-rijke omgeving) en ik heb weinig tot geen last van stof, en als er wel haren of stof op liggen is de verf al droog.

Ik denk dat het enorm scheelt als het warmer is, de verf dan sneller droogt en er minder stof in komt! Ook kan je de stof beperken door de vloer vochtig te maken, dan blijft de stof liggen. Natuurlijk niet zo nat dat je met je laarzen erdoor heen moet waden :lol:
Gewoon een tipje voor als je besluit met spuitbussen te gaan spuiten :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur